TATLI TARIFLERI: Elmalı Rüya

Istanbulda haftasonumuz neredeyse trafikte geçti. A dan B ye gidene kadar saatlerce yollarda süründükten sonra yorulmuş ve enerjimizi yitirmiş şekilde eve vardık. Yemeğimi önceden hazırladığım icin mutfağa girmekten kurtulmuştum. Ama canımız bir tatlı çekti ki anlatamam. Dışarıdan alacaktık ama ordan oraya koşturmaktan unuttuk.Hadi dedim yine mutfakta kolları sıvayıp birşeyler yap bakalım. Sonuç olarak biraz uydurup bu pasta tarzı tatlıyı yaptım ve afiyetle yedik :)) 


Elmalı Rüya



Malzemeler:

1 paket petibör (tek sıra olan)
1 er paket vanilyali ve kakaolu puding
1 litre süt
4-5 elma
1-2 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tarçın
1 nescafe fincanı su

Yapılışı:

Elmaları soyup bir tencereye rendeleyin. Şekeri ve tarçını ekleyip su ile iyice pişirin. 

elma piserken

Yanı sıra vanilyali pudingi ½ litre süt ile hazırlayın. Kare borcama (yada benzer bir kalıba) bir sıra petibör yerleştirin.Ayrıca kenarlarına da pötibörler dizin.

taban

Puding yoğunlaşınca hemen petibörlerin üzerine dökün. Kabuk baglayıp biraz soğunca üzerine elmalı harcı kaşık kaşık dağıtın (harç soğmuş olsun). 

puding katinin üzerinde elmali harc

Yine bir kat petibörler dizip diğer yarım litre süt ile kakaolu pudingi hazırlayın. Yine yoğunlaşıp kaynayınca üstüne dökün. Istediğiniz şekilde üstünü süsleyip soğduktan sonra 1-2 saat buzdolabında bekletip servis edin.


Afiyet şeker olsun...

8 yorum:

  1. Elmayı çok severim, hem lezzetli hem de doğal güzellik sağlıyor. Özellikle düzenli tüketildiğinde cildin yağ dengesini sağlayıp bebek gibi bir cilde sahip olmayı sağlıyor. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Mımmm çok güel görünüyor gerçekten ve yapımıda kolay aslında.Bu tarifi ben bile yapabilirim.Paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Sabah sabah pardon kimine göre akşam:) Ancak yeni kalktım:) Çay tost ile yapılan bir kahvaltı anında birden bir sürü tatlı yazısı okuyorum:) Can çekmiyor değil. Bende merak edenler için pek bilinmeyen doğu yöresine ait bir tatlıdan bahsedeyim. Geçenlerde Gaziantep Kün salonunda bir tatlımsı belkide börek yedim tadı damağımda kaldı. Adına katmer diyorlar ancak bizlerin bildiği türden birşey değil. Antep fıstığı ve kaymak ile yapılan hamuru muska gibi sarılan yapımı biraz meşakatli fakat süper tadı olan yegane tatlımsı böreğimsi acayip bir şey:) Meraklılarına kesinlikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat olursa deneyeceğim, merak ettim şimdi...

      Sil
  4. Elma yerine başka bir şeyle yapmak mümkün mü? Elmayı da severim ama bu halini bilemedim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahsen elma dışında başka meyve ile denemedim, ama armut ya da muz ile hoş olabilir. Damak zevkinize bağlı birşey sonuçta bütün tarifler deneyerek geliştirilmişler...

      Sil
  5. çok güzel olmuş ellerinize sağlık, en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  6. Çok canım çekti. Olsa da yesek:)

    YanıtlaSil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖