GÜZELLIK VE MAKYAJ: Makyaj icin en önemli Fircalar

Ben 20 li yaslarimda sadece Pudra icin Firca kullanirdim, gerisini ürünler ile gelen Süngerlerle ya da Aplikatörlerle hallederdim.
Bir gün Makyaj Uzmani arkadasim bana Fircalarin önemini ve kullanisini anlatti. Ayrica Teknikleri de gösterdi. Bana yepyeni bir Dünya acildi ve yillar icerisinde büyük bir Kolleksiyon edindim.
Piyasada farkli Kalitede Fircalar bulabilirsinz. Kisisel bakim marketlerden ünlü Makyaj yada Modaci Firmalarina kadar genis fiyat yelpazesinde ürünler bulunur. Profesyonel Makyaj Uzmanlari tarafindan tercih edilen Dünya capinda uzman Imalatcilar var. Genelde Japonlar bu alanda en kaliteli ve uzun ömürlü Fircalar üretirler.
Ben burada Marka önermek istemiyorum. Internette biraz arastirirsaniz size göre uygun birseyler bulabilirsiniz. Forum yada Bloglarda bu konuda önerilen Markalari almadan dükkanlarda bulabilirseniz test edin. En önemlisi Fircanin kil ve seklini kaybetmemesidir. Eger yüksek Fiyat veya Kalitede bir Fircada bunlari farkederseniz mutlaka iade edin. Ürünlerde hata olmus olabilir ve Sirketler imajlarina düskün olduklari icin sorun yaratmazlar.
Temel Makyajiniz icin hangi Fircalarin gerektigini iki satirda söyleyebilirim.
Yüz, Göz ve Dudaklar icin 6 Firca yeterli. Bunu 5 e de indirebilirsiniz ama ben Göz Makyaji icin 2 Firca öneriyorum. Bunun sebebini asagida detayli anlatacagim.



1.Likit Fondöten Fircasi (Yüz)




Normalde büyük Kedi Dili seklinde Firca Likit Fondöten icin kullanilir. Ben maalesef bundan memnun kalmadim. Fondöten cildimde ince seritler olusturuyordu ve Parmaklarimla yedirmem gerekiyordu.
Flat Kabuki (Düz kalin Yüz Fircasi) ile daha güzel sonuclar elde ettim. Tabiiki tercih sizi, ikisini de deneyebilirsiniz.

2.Pudra Fircasi (Yüz)



Yumusak ve dolgun olmasina dikkat edin. Pudra incecik bir tabaka halinde Fondöteninizi matlastirmaya yardimci oluyor. Onu uygulayan Firca da bu sonuc icin ürünü homojen bir sekilde yüzünüze uygulamasi lazim.

3.Allik Fircasi (Yüz)



Bu Fircanin kubbe seklinde olmasi gerekiyor. Alligi Fircaya uygularken dikkat etmeniz gereken bir önemli nokta var: Fircanin kubbesinin en üst bölümünle hafif alliga dokundurarak biraz silkeleyip kat kat uygulayiniz. Öylece hem alligin yogun olmasini önlersiniz hem de yanaginizda serit olusmamasini saglarsiniz.

4.Kücük kedidili Fircasi (Göz)


Göz makyaj Fircasi

Farinizi göz kapaginiza uygulamak icin birebir. Farinizi da alliginiz gibi kat kat sürün. Ayni sekilde firca ile fara hafif dokundurup biraz silkeleyin.Sonra göz kapaginiza uygulayin.

5.Far harmanlama Fircasi /Blending Brush (Göz)


göz fircalarigöz fircalari

Birden fazla renk kullanirken gerekli olabilecek bir Firca. Renklerin birbirine gecis bölgelerini yumusatip daha hos görünmesini saglarsiniz. Bu Fircayla Fari kesinlike direk uygulamayin, temiz halde sadece göz kapaginizda uygulanmis renleri harmanlayin.

6. Ruj Fircasi (Dudaklar)


Dudak fircalari


Dudaklar icin nadiren Ruj Fircasi kullanirim cünkü gündelik hayatta renkli Parlatici tercihimdir. Kirmizi ya da koyu renkli Rujlarda detayli ve ince calismam gerektigi icin bu Fircanin kalem şekli  bana yardimci olup fevkalade sonuclar elde ederim. 

Bahsettigim Fircalarin disinda daha 7 adet detay islemleri icin önemli Fircalar önerebilirim.
Bunlari ileri tarihte baska bir yazimda sizlere tanitacagim.




4 yorum:

  1. Tüm fırçalar hakkında az çok bilgim vardı ancak gördüğüm kadarıyla biliyordum. Şimdi gidip alacağım zaman en azından kendim seçip alabilirim. Birde far harmanlama fırçasını ilkkez duyuyorum. Güzel paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. fırça kullanmaya yeni başladım. fondötenimin yüzümdeki kalıcılığı ve duruşu bile değişti!

    YanıtlaSil
  3. fırça fırçadır deyip geçmemek lazım o zaman araştırıp ona göre almalı. Teşekkürler

    YanıtlaSil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖