YEMEK TARIFLERI: Brokoli Çorbası (kremasız)

Brokoli son yıllarda bizim sofralarımızda sıkça görülmeye başlayan bir sebzedir.Italya yarımadasından dünyaya yolculuğunu başlayan Brokoli' yi romalılar da severek tüketmişler. 20 ci yüzyılın başında italyan göçmenler tarafından ABD ye getirilen Brokoli oradan italyan mutfağının yaygınlaşmasıyla başka yemek kültürleri de etkiledi.
Bol vitamin (C,E ve K) içeren Brokoli kalsiyum,demir, magnezyum, potansiyum ve fosfor gibi mineraller kaynağı olarak da bilinir. Besin değeri oldukça yüksek olan Brokoli, düşük kalori seviyesi ile diyet yapanlar için idealdir.Ayrıca salatada,gratende,haşlanmış ya da buğulanmış Brokoli sağlıklı beslenmede önemli bir yer aldı. Ve tabiiki çorbası da sık sık kışın tüketilen yemeklerden biri. Çoğu tariflerde krema kullanılır ama ben sütü tercih ediyorum. Hem ağır olmuyor hemde kalori bakımdan daha uygun.


Brokoli Çorbası (kremasız)




Malzemeler:

1 orta boy brokoli
1 orta boy havuç
1 orta boy patates
1 orta boy soğan
1,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı un
Tuz ve karabiber


Yapılışı:

Brokoliyi yıkayıp küçük parçalara böldükten sonra küp doğranmış patates, halka dilimlenmiş havuç ve küçük doğranmış soğan ile tencerede üzeri geçmeyecek kadar su ile pişirin.


yapilisi




Tereyağı eritin ve unla kokusu çıkana kadar kavurun. Üzerine sütü yavaşça ilave edin. Kaynayana kadar karıştırarak pişirin. Sonra sebzelere karıştırarak ekleyin. Blender yardımı ile çorba kıvamına getirin. Tuz ve karabiberi ayarlayıp 5 dakika orta ateşte pişirip sıcak servis edin.

Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Ben de aynen böyle yapıyorum gerçekten çok lezzetli oluyor ve çok da sağlıklı. Ben içine kereviz de koyuyorum bazen tam bir şifa deposu. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok severim sıkça da yaparım

    YanıtlaSil
  3. birde kereviz koymayı dene azıcık bir iki dilim kadar enfes oluyo

    YanıtlaSil
  4. Kerevizi kayınvalidem de önermişti, mevsimi gelince mutlaka onu da ilave edeceğim tarife.

    Teiekkürler Deneyimli Anne ve Hayatım Kitap :))

    Sevgiler <3

    YanıtlaSil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖