YEMEK TARIFLERI: Püre yataginda Et Sote

Parca et ile pek aram yoktu. Hele sulu yemeklerde hic sevmezdim. Yillarca Köfte ve beyaz et disinda et yedigimi hatirlamiyorum. Bir aksam esimin ailesinde yemege davet edildik. Kayinvalidemin yemeklerini her zaman begenmisimdir. O aksam da pozitif beklenti icerisinde sofraya oturdum. Ilk olarak nefis Tarhana Corbasi ile Menüye basladik. Ortada harika bir Salata. Sira geldi Ana yemege. Ve bir anda yüzüm düstü. Pirinc Pilav esliginde Kavurma... Aman allahim... Simdi ne yapacagim??...
Sofradaki havayi bozmayayim, ha gayret deyip ilk lokmalari agzima dogru götürdüm... ve sasirdim. Dana olmasina ragmen etler dilimin üzerinde eriyip gittiler. Kadifemsi bir tad dagildi damagimda. Kisacasi cok begendim. Artik evimde de Köfte disinda et pisirmeye karar verdim. O gün bu gün bir kac güzel tarif defterimde biriktirdim.Onlardan birini bu sefer sizinle paylasacagim...

Püre yataginda Et Sote (4 Kisilik)


Malzemeler:

½ kg kusbasi Et
1 Yemek kasigi Tereyagi
1 orta boy Sogan
½ Yemek kasigi Un
1 Cay kasigi Pulbiber
1 Cay kasigi Kimyon
2 Domates (yada 2 Yemek kasigi Salca)
1-2 dal Maydanoz
1-2 dal Nane
1-2 dal Dereotu
2-3 dis Sarimsak
1 kirmizi Biber
Tuz

Püre icin:

5-6 orta boy Patates
1 Yemek kasigi Tereyag
2 Su bardagi Süt
Tuz

Yapilisi:

Patatesleri haslayip soyun ve iyice ezin. Bir tencerede tereyagi eritin ve ezilmis patatesleri ekleyip iyice yedirin.Orta ateste sütü ve tuzu ekleyin ve karistirin.Isininca atesten alip Blender yardimi ile pürüzsüz hale getirin.Ocakta yine 2-3 dak orta ateste pisirin. Püreniz hazirdir.

Teflon tavayi yüksek ateste iyice kizdirin. Eti ilave edin ve rengi degisene kadar kavurun. 


Tereyagi ve yemeklik dogranmis Sogani ekleyin.Kavurmaya devam edin. Un, Pulbiber ve Kimyonu serpip karistirin. Domatesleri soyun ve küp dograyin.Taze Baharatlari sirkeli suda on dakika bekletin ve ince kiyin. Ikisini de tavaya ekleyin. Biraz karistirip ince kiyilmis sarimsagi da ilave edin. Etlerin üzerini gecmeyecek kadar ilik su ekleyip tuzunu da ayarlayin. Kisik ateste etler yumusayana dek pisirin.
Yayvan Tabaga önce püreden bir miktar koyun ve üzerine erleri ekleyin. Sicak servis edin.


NOT: Et Soteyi püre disinda pirinc pilavi yada makarna esliginde de servis edebilirsiniz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖