YEMEK TARIFLERI: Puree Gratin (Firinda Püre)

Beef Stroganoff u hazirladigimda yanina uygun garnitür düsünüyordum. Cogu zaman pilav ya da makarna eslik ediyordu ama bu kez baska birsey denemek istedim. Sade haslanmis patates bana özensiz geldi, püreli kavurma daha gecen hafta yemistik. Aklima degisik birsey geldi ve hemen uyguladim. Ben bu kez kasar üstüne serpmedim (cünkü evde yoktu) ama gelecek sefer mutlaka bu sekilde de deneyecegim. Eger benden evvel yapan birisi olursa, lütfen yorumlarda nasil oldugunu bana bildirsin...



Püree Gratin (Firinda Püre)



Firinda Patates Püre



Malzemeler:

4 adet orta boy Patates
3 adet Yumurta sarısı
200 gr. Bezelye
Tuz ve karabiber


Yapilisi:

Patatesleri tuzlu suda iyice haşlayıp soyun. Ezip mikserle püre haline getirin.
Fırını 200°C ye ayarlayın.
Yumurta sarılarını patates püresine ekleyip tahta kaşıkla karıştırin. Karabiber ve biraz tuz ile tatlandırın.
Karışım homojen ve düz bir hal alana kadar kaşıkla çırpmaya devam edin.
Kücük firin kaplarina birer yemek kasigi bezelye koyun. Üzerini püre ile doldurun. Firinda üstü iyice kizarana kadar pisirin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖