ÇOCUK & AİLE: AÇEV' in "Ilk 6 Yıl" mobil uygulaması

Bu makalemde ACEV (Anne Çocuk Vakfı) ile Türkiye Vodafone Vakfı nın ortak çalışması olan
"Ilk 6 Yil" mobil uygulamasını size tanıtmak istiyorum.


acev





Bir cocugun ilk alti yilinda,gelisiminde önemli dönüm noktalari vardir.
Bebegin dogdugu günden itibaren okul cagina kadar yasadiklari,ögrendikleri ve beyininde kaydettikleri gelecegi icin bir temel olusturuyor. Bu yaslardaki Cocuklarin yasadiklari zor dönemlerin icinden en iyi sekilde gecmek ebeveynler icin bir önceliktir. O yüzden Piyasada binlerce Kitap,Internette yüzlerce Sayfa bilgi vermeye calisiyor. Ne yazik ki zamaninda bizi uyaran ve ihtiyac duydugumuz bilgiyi veren bir kitap yoktur. Internetteki sayfa da bunu henüz yapamiyor. Gerektiginde kisa ve öz bilgiler sunan "Ilk 6 Yil" Mobil uygulamasi bu boslugu doldurdu.

Ekim 2014 de yayina giren "Ilk 6 Yil" ,anne ve babalar icin kullanisli ve güncel Rehber seklinde sunuluyor.
4,4 MB büyüklügünde olan uygulama telefonu kasmiyor ve güncellemeler uzun araliklarla geliyor.
Google Play (Android) ve Apple App Store (iPhone) dan ücretsiz indirebilirsiniz.

"Ilk 6 Yil" uygulamasini indirdikten sonra ilk cikan Ekrandan kayit olabilir ve ardindan Giris yapabilirsiniz. Eger Facebookta Hesabiniz varsa onunla baglanti Butonu secip begendiginiz bildirimleri sayfanizda paylasabilirsiniz.




acev


Girisi yaptiktan sonra Ana Sayfaya yönlendiriliyorsunuz.
Onun altinda serit halinde Menü Butonlari bulunuyor. Bunlar her Sayfada sabit olarak o konumda mevcutlar:

acev





1.Ana Sayfa

Ana Sayfada her cocuk icin ayri bir sekme bulunuyor. Sekmenin üst bölümünde Cocugum Resimi,Adi ve Yasi yer aliyor.
Altinda onun güncel gelisimini ilgilendiren Kategori ve yayinlandigi Tarihe göre siralanmis Bildirimler görünüyor.

Bunlarin altinda 3 renkli Buton alt Menüyü temsil ediyor:

  • Tüm Bilgiler (sari): 0-12 ay, 12-24 ay, 24-35 ay, vs. diye her sene icin Kategorilere bölünmüs olan bu yasina kadar tüm yayinlanmis Bilgiler siralaniyor.
  • Takvim (mavi): kaydettiginiz Fotograflari ve Notlari Tarihine göre bulabilisiniz
  • Boy/Kilo (yesil): Persentil Cizilgelerinde cocugunuzun güncel boy ve Kilosunun oranini görebilirsiniz

2.Albüm

Sizin telefonunuzdan yüklemis veya cekmis oldugunuz Fotograflari burada saklayabilirsiniz. Fotograf Butonunu kullanarak telefonunuzda bulunan ya da aninda cektiginiz Fotograf veya Videoyu ekleyebilirsiniz.
Ayriyetten Kolaj olusturma özelligi de bulunuyor.

3.Favoriler

Begenip etiketlediginiz Bildirimleri burada siralamnis olarak görebilirsiniz.



acev


4.Ailem

Mevcut Parolaniz, eklediginiz Cocuklarinizi ve Aile üyelerini görebilirsiniz.

acev





5.Diger

Uygulama ile ilgili Ayarlar ve Hakkindaki Bilgileri görebilirsiniz. Eger dilerseniz Bagis yapma Butonu ile bu Uygulamayi hayatta tutanlari destekleyebilirsiniz.

"Ilk 6 Yil" uygulamanin kalbi ise tabiiki bahsettigim Bilgiler. Herkesin anlayacagi ve kisa tutulmus yazilar 6 Kategoriye bölünüyor:

  • Oyun: Cocugun yasina göre uygun Oyun ve Etkinlik önerileri
  • Saglik: Konuyu kapsayan temel Bilgiler ve Uyarilar
  • Aklimda: Aylik gelisiminde ve sagliginda unutmamaniz gereken Bilgiler
  • Iletisim: Dönem dönem sunulan Iletisim önerileri
  • Öneriler: Kisa ve net Ipuclari
  • Videolar: Yukaridaki Kategorilerin iceriklerine destekleyen ve zaman zaman yayimlanan aciklayici görsel bilgilendirme.

Uzmanlar tarafindan olusturulmus bu kisa yazilar güncel hayatinizda cocugunuzu anlayabilmek ve desteklemek icin yardimci olacaklar.
Ben sahsen günlük hayatimda bircok Kitapta okudugum önerileri unutuyorum. Ev isi, Alisveris, Fatura ödeme vs. diye kafam dopdolu oluyor. Telefonsuz zaten adim atamaz hale geldik. Sürekli yanimda ve iletisim kurma halinde gündelik hayatta olusan sorunlarimi cözüyorum. Arada "Ilk 6 Yil" tarafindan Bildiri geliyor ve ben 5 dak icin durakliyorum. Bugün kizim icin ne yapabilirim Moduna aninda giriyorum. Ve okuduklarimi o gün icerisinde uyguluyorum cünkü aklimda kaliyor. Yazi Stili de samimi bir his veriyor. Bir arkadasin bana tavsiyelerini dinler gibi oluyorum. Bu benim en cok hosuma giden noktalardan biri. Bir cok kez önceden Kitaplarda okuduklarimi hatirlatti. Ah evet, dogru bak bunu Dr. … de yazmisti diye yine gündeme geliyor.

"Ilk 6 Yil" in Menüsü de kolay ve aradiklarimi aninda buluyorum. Fazla zaman kaybetmeden istedigim Bilgilere ulasmak bana günlük hayati kolaylastiriyor.

Malesef konular ile ilgili destekleyen Fotograflar uygulamada azinlikta. Paylastiklari Videolari da bence cogaltmalari lazim. Insanlar görselleri daha net aklinda tutuyorlar, yazilan cabuk unutuluyor. Ama Uygulama daha yeni ve eminim ki zaman icerisinde eksikleri de giderecekler.

Cocuguna duyarli davranan ama elinde Kitap ile pesinde kosmak istemeyen Ebeveynler icin cok kullanisli bir Uygulama.

Zaten Miniginizle ilgilenmek icin zamaniniz az ise onu kaliteli bir sekilde gecirmek istemezmisiniz?  

6 yorum:

  1. Gamze bu da benim oğlum doğduğundan beri takip ettiğim bir uygulama. Baya beğenmiştim ben de. Türkçe böyle bir uygulamanın olması şaşırtmıştı hatta ne yalan söyliyeyim:) Çok güzel sayfa sayfa anlatmışsın, bravo valla zaman ayırmışsın. Bazen ben de ne yapsam diye düşünürken bir karıştırıveriyorum hemen uygulamayı, çat diye süper bir fikir veriyor hemen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bende çok memnun kaldım ve her gün bakmadan duramıyorum... 😉

      Sil
  2. Haberimiz yoktu böyle bir uygulamadan. İncelemekte fayda var. Ama genel olarak bu tip uygulamalarla ilgili aklımıza gelmeyen sorular da yok değil tabi. Kişiye özel bilgilerin toplanması, vs. Ama denemek lazım galiba...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Gamze Hanım, tüm operatörlerden ve tüm telefonlardan takip edilebilecek bir uygulamamı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Sibel hanım, Google Play ve Apple App Store ' dan indirebilirsiniz.

      Sil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖