YEMEK TARIFLERI: Mantar Çorbası

Ben kışın neredeyse her gün çorba yaparım. Dışarıdan üşümüş ve yorgun gelen eşim sıcacık ve enerji veren çorba' yı yemeden kendine gelemiyor. Kırmızı Biber Çorbasından tutun Kereviz Çorbasına kadar hepsini yapmışımdır. Elbette kayınvalidemin ev tarhanası da eksik olmuyor.
Onu ilaç niyetine kızıma soğuk algınlığı geçirdiğinde de veriyorum. Içine mis gibi sarımsağı ve birazcık Zeytinyağı' nı ekledikten sonra onu en kısa zamanda ayağa kaldırıp yanakları pembeleşiyor.
Dün Beef Stroganoff dan artan mantarları değerlendirmek için çorba yapmaya karar verdim.
Mantar Çorbası kremalı veya kremasız yapılabilir. Iki versiyon için tarife ölçüleri yazdım. Ben kremasız yapmayı seviyorum, hem çok ağır olmuyor hemde kalorisi daha az. Ayrıca blender' dan geçirmiyorum çünkü mantarların dişe gelmesi hoşuma gidiyor.
Geçelim tarife....


Mantar Çorbası




Malzemeler:

1 kase kültür mantarı
2 yemek kaşığı un
1 orta boy soğan
200 ml (1 su bardağı süt) yada
1 küçük kutu krema
(isterseniz yarı yarıya süt ve kremayı karıştırıp yapabilirsiniz)
1 tutam maydanoz
Su,tuz ve sıvı yağ

Yapılışı:

Soğanı yemeklik doğrayıp biraz su ve yağ ile soteleyin. 
3-4 dakika sonra küçük doğranmış mantarları ilave edip biraz kavurun. 
Mantarlar suyunu saldıysa unu ekleyin ve bir iki kez karıştırın.
Üzerine soğuk sütü, birer bardak soğuk ve sıcak su ekleyin. 
Kısık ateşte mantarlar yumuşayana kadar pişirin. 
Eğer çorbanız istediğinizden yoğun olursa azar azar ılık su ekleyin. 
Serviste üzerine ince kıyılmış maydanozu serpiştirin.



Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖