SAĞLIKLI BESLENME: Şifalı Kış Çayı

Herkese merhaba, 

                               




mevsim geçişlerinde yaşadığımız soğuk algınlığı, nezle, bitkinlik ve öksürük durumlarını genelde ilaçlar ile gidermeye çalışıyoruz. Özellikle oluşan baş ağrısına inat aldığımız hapların haddi hesabı yok. Oysa uzmanlar her hapşırdığımızda farma endüstrisini zengin etmek yerine doğal yollara başvurmamızı öneriyorlar. 
Ben son günlerde yine rahatsızlandığım için günde iki kez şifalı kış çayımdan içerim. İki günde beni ayaklandırdı ve o bezdiren boğaz ağrımı geçirdi. Bilmeyenler için tarifini paylaşıyorum...


                 




Genel olarak içine evinizde olan çoğu baharatı kullanabilirsiniz. Ne kadar taze ise, o kadar etkilidir. Yani kuru yerine taze nane, kekik vs. 

Büyükçe cezveye bir elmayı bölüp kabuklu ve çekirdeğini çıkarmadan koyarım. Eğer varsa yarım ayva da ekleyebilirsiniz. Ben ayva yaprağını ilave ettim ( malum ayva daha çıkmadı). Ayrıca bir çubuk tarçın, kekik, ıhlamur, taze nane, ada çayı ve taze zencefilden bir parça koydum. Zencefil çok önemlidir, onu eksik etmeyin. Dilerseniz limon kabuğu da koyabilirsiniz. Üstüne suyu ekleyip düşük ateşte demlensin. Elmalar yumuşayınca çayınız hazır. Bir fincana süzerek ilave edin ve bir çay kaşığı bal ile tatlandırın ( şeker koymayın lütfen). Çayı bir daha ısıtıp içmeyin, daima taze yapın ve bir saat içinde tüketin.


                                     




İçeriğin faydalarını da belirteyeyim:

Ayva: antioksidan,öksürüğe iyi gelir, eklem ağrılarını hafifletir

Elma: astımı önler, bağışıklık sistemini güçlendirir, antioksidan içerir

Tarçın: mikrop temizleyici, baş ağrısına iyi gelir, öksürük ve boğaz ağrısını giderir

Kekik: balgam sökücü; nezle, soğuk algınlığı ve öksürüğü giderir; antiseptik

Ihlamur: öksürüğe, grip ve nezleye iyi gelir, ateş düşürür

Nane: ateşi düşürür, grip ve soğuk algınlığa iyi gelir

Ada çayı: boğaz ve baş ağrısını giderir, bronşit belirtilerini hafifletir

Zencefil: antiseptik ve bol C vitamini içerir

Limon: gribe karşı güçlendirir, antibakteriyel, C vitamini bakımdan zengin

Bal: antioksidan ve antibakteriyel, iltihap önleyici

Bol şifalar ve geçmiş olsun...

Für die deutschsprachige Version hier klicken: Der ultimative Erkältungstee

5 yorum:

  1. Kışın bu çay muhakkak yapılır evimizde. Gribe birebirdir. Bağışıklık sistemini güçlendirdiği için eksim etmeyiz. Hele ki zencefil. Tadı biraz acı olduğu için oğlum çok içmek istemiyor o yüzden az koyuyorum ki o da içebilsin. Balı da çok sıcaken koymamakta fayda var biraz ılıdıktan sonra koymak faydasını arttırır bu çayın. Sadece ayvayı pek bilmiyordum ve koymuyordum onu da öğrenmiş oldum, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyimli de aynısını yazmış neredeyse :) Farketmemişim özür :)
      Zencefilin azı bile yetiyor zaten, yoğun bir aroması var.
      Ben de elma-ayva koyar ve severim aroma katıyor Deneyimli! Çocuklar için ve sevmeyenler için daha cazip oluyor (oyunlar oyunlar :))

      Sil
  2. Bu aynı benim yaptığım çay ve her hastalıkta yaparım! Aynen meyve ve limon muhakkak atarım! Baktım eksiği yok fazlası var tarifinin..

    Kesinlikle ben de tavsiye ederim! Çok iyi gelir! Hem ateşi düşürür hem de terlettiği için kolay atlatılır hastalık. Balın sıcak içeceklerde kullanımıyla ilgili uyarılar var, ben o yüzden biraz ılınınca ekliyorum. Ve esas kullanım amacım boğaz rahatsızlıklarına en iyi onun gelmesi! Ilık ballı içecek boğaz rahatsızlıklarında birebirdir!

    Hasta olan herkese geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler canım. Bal konusunda da haklısın onu belirtmeye unutmuşum, uyarın iyi oldu sağol :))

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim dikkate aldığın için. Gerçi Deneyimli de bahsetmiş ben farketmeden yazmışım.
      Zararı konusunda henüz çok bilgi sahibi değilim aslında, ama yine de mümkünse ılık katmaya çalışıorum..

      Sil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖