ÇOCUK & AİLE: Gelecek endişesi artarken çocuklar için ne yapabiliriz?

Copyright © 2016 Birgun.net - Tüm Hakları Saklıdır.



Herkese merhaba,

Son zamanlarda yurdumuzda ve dünya çapında yaşanan üzücü olaylar hepimizde endişe ve huzursuzluk yarattığını içtenlikle diyebiliriz.
Yetişkin olarak onca sorun ve korku ile nasıl baş edeceğimizi, gelecekte bizi neler beklediğine dair karabasan kadar ağır soru işaretleri zihnimizde yer alıyor.
Ne zaman televizyonu, İnternet’i ya da gazeteyi açsak kötü haber beklentiler içinde manşetleri okuyoruz. Acaba bugün yine hangi korkunç olaydan haberdar olacağız diye güne başlıyoruz.

En azından bende bu durum mevcut.

Bir ebeveyn olarak çocuğumun geleceğine karamsar bakış açısına sahip olduğumu diyebilirim. Ümitlerim gittikçe azalıyor. Ve eminim ki benim gibi düşünen pek çok anne ve baba bu günlerde gelecek kaygısı ile boğuşuyorlar.

Hayatları söz konusu olan o minik bireylerin çoğunun gelişmelerden haberleri yok. Ya da yaşına göre sebeplerden habersizler ama bir şeylerin yanlış gittiğinden farkındalar. 

Her ne kadar onları korumak istesek de sezgileri bizim endişelerimizi fark ediyorlar.
4 yaşında bir kızım var. Geçenlerde oyun oynarken birden bana (şaka da olsa) “ Senin üstüne bomba atarım ve yok olursun!“ dediğinde ciddi şoka girdim. Ölüm ile ilgili de endişelerini dile getirip hüngür hüngür ağladığı oldu. Ben o anda çaresiz ve şaşkınlık içerisinde ona korkusunun yersiz olduğunu anlatsam da, el kadar çocuğun o duruma gelmesinde benim payımın da olduğunun farkına vardım. Biz büyükler aramızdan geçen diyalogları bazen düşüncesizce miniklerimizin huzurunda devam ettiriyoruz. Onlar oyun oynasa da ya da başka faaliyete o anda odaklanmış gibi görünseler de bizi izleyip dinliyorlar. Hemen belli etmeseler de bir an gelip dışa vuruyorlar. En kötü ihtimal olarak kabus olarak gecelerini mahvediyorlar.


Doç. Dr. Bilge Selçuk


Psikolojik olarak etkilenen çocuklarımıza bu durumu en az hasar bırakacak şekilde nasıl izah edebiliriz düşüncesi ile İnternet’te araştırırken karşıma bir yazı çıktı.
Koç Üniversitesi Öğretim Üyesi Çocuk ve Aile Çalışmaları Laboratuvarı Direktörü Doç. Dr. Bilge Selçuk tarafından kaleme alınan faydalı bir makaleyi sizler ile paylaşmak istedim.

Uzun bir yazı olduğundan dolayı alıntı yapıp yayınımı uzatmak yerine size direkt linki aşağıda paylaşıyorum.

Umarım sizin için de faydalı olur. Yorumlarda kendi durumunuzu ve makale ile ilgili fikrinizi beyan etmekten çekinmeyin.

İyi okumalar J


1 yorum:

  1. Sevgili Gamze. Seni tanırım ve hiç unutmam. Bir sıcaklık ilk gördüğümden beri hep var sana karşı. Canım, ilkin bir ricam olacak. E-maille takip butonu koyabilir misin? Zira ben blogdaki okuma listesine bakmayı hep unuturum. İllaki gmail gelen kutusu ve sağdaki akıştan bakarım.
    İnstagram'da seninle yorumlaşmalarımız ve fikir birliğimiz oluyor :) Bazen girmeyi unutuyorum ama girersem de faal oluyorum.
    Bu konudaki endişelerinde o kadar haklısın ki Gamze. Nasıl bu hâle geldik, nasıl kurtuluruz aklım almıyor. Adeta mucize bekler durumunda kaldık. Dilerim bir sebep yaratır Allah da çıkarız bu bataktan. Yavrun için çok haklısın. Gerçekten onlar çok dikkatli olurlar. İnşallah o kuşkularını giderebilirsin kızım. Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖