GÜZELLIK & MAKYAJ: Dalan „Antique Pirina“ Zeytinyagli Sabun inceleme

Yaz aylarında denediğim ürünler arasında Dalan marka sabunlar ve şampuan da yer alıyordu. İlk etapta klasik diye nitelediğim, ev yapımı zeytinyağlı sabunları andıran ürünü değerlendireceğim.
Ben ev sabununu anneannemin kalıp dediği, şekilsiz kütük gibi bir şey olarak biliyorum. Kendine has kokusu ve köpürmeyen yapısı ile çocukluğumun bir numaralı banyo işkence aleti olarak hatırlıyorum (ikincisi o hatır hutur rende gibi hissedilen keselerdi, bilmem sizin de öyle cildinizi tahriş ediyor muydu). O yıllar ne kadar nefret etsem de yine bu yaşımda saçıma ve cildime verdiği etkiyi arar oldum, o yüzden yıllar sonra kolaylıkla ulaşabileceğim yılların markasına güvenerek yeniden kullanmaya karar verdim. Tecrübelerimi size detaylı şekilde, benden alıştığınız kriterleri kullanarak aktarıyorum...



Dalan „Antique Pirina“ Zeytinyağlı Sabun






Ambalaji maalesef saklamadim, o yüzden üzerindeki bilgiler elimde degil. Bir daha aldigimda buraya mutlaka aktaracagim. Internet sitesinde ingilizce ürün tanitimi mevcut. Anladigim kadari ile Dalan agirlikli olarak ABD pazarina calisiyor ve internette bircok abd'li blogger ve vloggerlarin incelemelerini gördüm. Türkce dil secenegi sayfada bulunsa bile yine de ürün aciklamasi tek ingilizce olarak cikiyor, bu biraz üzücü. Geleneksel ürünler üreten bir sirketten türk müsterisine daha fazla bilgi vermesini isterdim.

1.Ambalaj:


Ince plastikten olusan ambalaj 5 adet sabunu en ekonomik sekilde muhafaza edecek sekilde secilmis. Plastik yerine hafif seffaf yagli kagit tarzi birsey kullanilsaydi bence daha hos olurdu. Madem dogal ürün satiyorsunuz ambalaja 'da bu yansisin, degil mi?
Baskida yesil ve yag rengi kullanilmis, görsel olarak marka adinin üzerinde zeytinli zeytin dali secilmis. Ürünü temsil edecek basarili bir tasarim diyebilirim.

Puanlama: 1

Ambalaj bahsettigim gibi farkli materyalden olsaydi hem daha sik ve dogal bir imaj olusurdu. Bence bu tarz ürünler icin ici kadar disi da özenli olmasi gerek. Belki ileride bu kusur düzeltilir.

2.Koku:


Tam anlamiyla anneannemin sabunlarini animsatip rengi ile bana tatli ve tuzlu nostalji yasatti. Herkese hitap etmeyebilir tabiiki, en azindan forumlarda okudugum kadar ile hemcinslerim kokusunu cok da cezbedici bulmuyorlar. Ama gercegi bu- saf,parfümsüz ve dogal hali ile orjinalligini her zaman koruyor. Zeytinci ailelerden gelenler ve bu ürünler ile ic ice olanlar ne demek istedigimi anliyorlar...

Puanlama: 2

Dalan gercekten kokusu ile ürünün dogalligini korumus. Ne azaltmis ne de cogaltmis, tam dengesini tutturmus diyebilirim. Ayrica kalici ve agir bir koku degil, yani tenimde yada sacimda saatlerce „ben buradayim“ demiyor. Benim tarafimdan tam puani haketti.

3. Kullanım: 


Pakette 5 adet sabun bulunuyor.

Ambalaji actiginizda hafif nemli sekilde elinize geliyor. Beyaz sabunlar misali öncelikle kurutulmasi sart, yoksa hizli sekilde kullandikca eriyebilir. Ben kurumasi icin yazin kalörifer peteklerin üzerinde 2-3 gün bekletirim. Kisin kuru ve nemsiz bir yerde (mutfak ve banyo haric) kuruturum. Genelde 1 gün yeterli oluyor ama ben yine de isi garantiye alarak ne kadar uzun durursa o kadar iyidir diye düsünüyorum.

Sabunlar dikdörtgen sekilde rahatca ele alinabiliyor. El yapimi oldugu icin mükkemmel ve pürüzsüz degiller, aksine biraz yamuk ve damgalari sag sola kaymis vaziyette. Ama bu bence otantik ve orjinal bir hava katiyor ürüne.
Rengi ilk basta bej-camur-yesilimsi diyebilirim. Kurudukca üzerinde hafif ve kalici olmayan beyaz tabaka olusuyor, ki bence suyun buharlasmasi ile ortaya cikan kostigin kalintisi olabilir (kimyager falan degilim, zeytinyagi oldugunu düsünmüyorum ama bir bilen varsa lütfen beni düzeltsin).Ayrica ince seritler seklinde kenarlarda kirmizi cizgiler de olusuyor. Bunlari anneannemin sabunlarinda da farketmistim ve normal oldugunu biliyorum.

Sabun keselenirken veya saca uygulanirken cok az köpürüyor. Bu özellik sampuan kullanip bol köpüge alisik olanlari irite edebilir. Köpürsün diye bol bol kullanmak zorunda kaliriz. Bu sekilde de özellikle durulanmasi bir hayli zahmetli oldugu icin özellikle sacta kalip agirlik ve sertlesmeye yol acar. Cogu bayan da forumlarda tam bundan sikayetciydi. Bu duruma düsmemek icin tavsiyem sadece basinizin sag, sol ve arka bölümüne uygulayip agirlikli sac diplerinizi yikamaktir. Eger saciniz uzun ise ayriyetten ellerinizde biraz köpürtüp o sekilde saca uygulayin. Bol su ile de durulayin. Ama bir kez sabunlayin, cünkü ikinci uygulandiginda kalinti olabilir.Eger yine de saciniz agir ve sert oluyorsa yarim cay bardagi elma sirkesi ile 1 litre suyu karistirip sacinizi durulayin (dikkat gözlere temas ettirmeyin, acaip yakar). Biraz bekletip bir kez daha duru su ile yikadiginizda yumusadigini fark edeceksiniz. Ayrica saciniza isilti ve parlaklik verecek, taranmasi bir hayli kolaylasacak.Elma sirkesi sacinizin pH seviyesini dengeliyor ve sabun kalintilarini nötrlestiriryor.
Ciltte normal el sabunu gibi kullanabiliyorsunuz. Durulanmasinda hic sorun yasamadim. Aksine dus jelleri gibi bir tabaka birakmayip, temiz ve kaygan his veriyor.

Puanlama: 2

Ev yapimi sabunlardan daha kullanisli ama ayni özelliklere sahip olup da gercekten basarili buldum. Simdi bana yan etkilerini niye degerlendirmiyorsun diyebilirsiniz. Bende size herseyin bir usulü var, ona göre kullanirsaniz ve sonuclar beni memnun ederse niye puan kirayim derim. Bu dus jeli degil, sampuan ise hic degil. Biraz nazli oldugunu kabul edersen seni memnun eder, bu kadar basit...




4.Etki:


Cildimde hic bir sorun yasamadim. Ne sivilce olustu, ne de kuruttu yada yaglandirdi. Iritasyonlar yada kizariklar da ortaya cikmadi. Güzel nemlendirip temiz bir his verdi.Normalde banyo sonrasi cildim kurur ve kremlenmesi kacinilmazdir. Ama sabunu kullandigimda hic gerek duymadim (Zeytinyaginin marifeti bu iste). Arada kiyas etmek icin dus jelini kullandim ve yine cildim kremlenmeye ihtiyac duydu. Simdilik gayet memnunum, kisin kuruyan cildimde de ayni etkiyi gösterirse ne mutlu bana...

Sacimda kullandigimda kuruyunca dolgun ve kabarik olmasini sagladi. Sekil vermesi gayet sorunsuzdu, hatta sac köpügüne bile gerek duymadim. Elma sirkesi ile duruladigim icin ne cok sertlesti ama harika parlaklik kazandi, ki bu boyanmis ve günesten, deniz suyundan yipranmis sacimda mucizevi bir canlilik yaratti. Saclari besleme ve var olan sorunlarima derman olmasi ile ilgili henüz birsey diyemeyecegim, cünkü bunu netlestirmek icin en az 6 ay sürekli kullanmam gerekiyor. Test süresinde bir hafta sabun, bir hafta Dalan d´Olive Zeytinyagli Sampuan kullanmistim. O yüzden ileri tarihte yeni bir yazida sabunun uzun vadeli etkilerininden de bahsedebilecegim.

Puanlama: 2

Ben etkilerine hayran kaldim. Hem bir ürünün iki alanda basarili olmasi zaten tam puani hakeder. Üstelik kesenize agirlik vermeyip tam 4 ürünün yerini doldurabiliyor (Sampuan, Sac kremi, Sac köpügü ve dus jeli)... Daha ne olsun yani. Usulüne göre kullanirsaniz sizi üzmeyecegininden eminim.


5. İçerik:


Yazimin basinda belirttigim gibi ambalaji düsünmeden cöpe atmistim. Icerikleri hakkinda kesin bilgi veremiyorum. Bir daha aldigimda buraya mutlaka bilgileri ekleyecegim. Aldigimda iceriklerine inceleyip„temiz“ olduguna emin olabildim. Malzemeler olarak ne paraben,ne SLS, ne de silikon kullanilmis. Ayrica parfüm de icermiyor.

Puanlama: 2

Temiz ürün icin tertemiz 2 puan. Bunu ilk kez veriyorum, tebrikler Dalan :))


Sonuç:(9/10)


Kesinlikle tavsiye edebilecegim bir ürün. Ailece gönül rahatligi ile kullaniyoruz ve devam edecegiz. Fiyati uygun ve sonuclar tatmin edici. Banyodaki kalabaligi da ortadan kaldirmis olduk.
Diger test ettigim ürünleri de bu kadar begendim mi diye sorarsaniz beni takip etmeye devam edin, incelemeleri yakinda blogumda paylasacagim...



Uyarı:

Bu yazı reklam amaçlı değildir. Ben bu ürünü kendi param ile aldım ve hiç bir şekilde Dalan firması ile temasda bulunmuyorum. Incelememin temeli sadece kişisel bakış açım ve edindiğim şahsi tecrübelere bağlı. Değerlendirmesi tamamiyle size kalmış.










29 yorum:

  1. Dalan sabun uzun zamandır banyomuzda hep var. Zeytinyağlı doğal sabunlar, gerçekten cilde faydalı, saçları da besliyor. Zeytinyağlı sabun üreticileri, sizin dediğiniz gibi, aslında doğal sabundaki rengin ve kokunun bu olması gerektiğini söylediler bana da. Ama nedense insanımız, bu renk ve yeşil yan yana iken boyalı olduğunu bile bile yeşili almayı tercih ediyormuş, sırf görseli daha güzel diye.
    Benim tek şikayetim erimesi idi. Ama hiç kurutmuyordum. Şimdi kurutarak kullanırsam, o sorunda ortadan kalkacak ;)
    Emeğinize sağlık, güzel bir inceleme olmuş.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ayrıca Dalan'ın Defne yağı içeren zeytinyağlı sabununu da deniyorum. Onun hakkında da düşündüklerimi paylaşacağım.

      Sil
  2. mutlaka bakacağım canım saçta tereddütlüyüm ama vücudumda sabun kullanmayı seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçta dediğim gibi biraz deneyerek doğru ölçüyü bulmak gerek ama ben gerçekten memnun kaldım. Tabiiki biraz zahmetli ve şampuan kadar pratik değil. Ama hesaplı ve etkili, içeriğinin zararsız olmasını isterseniz en uygunu budur diyebilirim.

      Sil
  3. Dalan el kreminden başlamıştım kullanmaya
    ama sabununu da muhakkak alacağım bende banyoda sabun kullananlardanım sanki önce sabun kullanmazsam temizlenmişim gibi gelmiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım benim kadar memnun kalırsınız :)

      Sil
  4. Annemin vaz geçemediği sabundur dalan... Ben nedense hiç denememiştim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende annemin kullandığı ürünleri hep esgeçtim. Ama denemekte fayda varmış zamanla öğrendim...

      Sil
  5. Dalanın zeytinyağli kreminin kokusuna bayiliyorum. Aslinda bu tarz sabunlar kullanmak gerekiyor ama alismisiz katki maddelilere ya da yuksek miktarda paralar dokmeye bunlar cazip gelmiyor! Ambalaji konusunda cok haklisin madem dogal diyorsun plastigin ne isi var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, o olmamış. Ama belki düzeltirler ileride...

      Sil
    2. Evet, o olmamış. Ama belki düzeltirler ileride...

      Sil
  6. Bizim evdede hep zeytinyağlı sabun kullanılır:) doğal ürünleri çok seviyorum. Paylaşım için teşekkürler. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,ben değerli yorumunuz için teşekkür ederim...

      Sil
  7. Bir an küçüklüğünün hacı şakirine gittim:))) dala nı ben de kullanıyorum. Duş jeli banyoda vücudu yeterince temizleniyor bence

    YanıtlaSil
  8. Kücükken kullanirdik. Bu saglikli ürünlerin kiymetini simdi anliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nostalji yaşıyoruz resmen :) Birde bizi gençleştirse süper olur

      Sil
  9. Çok açıklayıcı bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık. Ben de saf sabun kullanıyorum özellikle yüz temizlemede. Dalan da gerçekten iyi bir marka. Saçlarım için kullanamadm biraz sertleştirdi ama cilt icjn süper bir ürün. Ben de tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, severek ailece kullanıyoruz ve doğallığına hayranız... :))

      Sil
  10. Bu tarz sabunlar eskiyi anımsattığı için çok hoşuma gidiyor. Gerçekten anneanne sabunu hatrı ve hatur hutur keseli günlerin özlemiyle kullanılacak şeyler :)
    Kese vakit buldukça yapmaya çalışıyorum. Küçükken nefret ederdim ama şimdilerde kıymetini anladım ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaş ilerledikçe bu tür şeylerin kıymetini anlar olduk, anneannemi hep anıyorum bu vasıta ile :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. İlk fırsatta dene, memnun kalacaksınız <3

      Sil
  12. Ben de markette gördüm ve ambalajiyla ilgili tam da senin düşündüğün gibi düşünmüştüm ben de. Ucuz olsun mu diye yaptılar bilemedim! Sabunları çıkarıp çuvala koyarım üzerini de doğal renkli iple bağlayıp banyoma koyarım diye planladim:)) güzel bir sabuna benziyor zaten doğallığı yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane fikir, hem şık hemde doğal görünümünü koruyor. Dalan'a bir öneri olsun :))

      Sil
  13. Hepinize merhaba, Gamze hanım size de bizlerle paylaştığınız testiniz ve sonuçları için teşekkür ederim. Mükemmel buldum gerek testinizi gerek ise sonuçlarını. Sabun kimyasal bir madde olan NaOH (Sodyum hidroksit ya da kostik soda) ile doğal yağların (petrol turevi olan yağlar hariç) kimyasal tepkimesi ile oluşan bir üründür. Sabunu doğalı olmaz yani. Yanlış kullanılan dil bilgisi yüzunden doğal denir sabuna. Ancak sabunun safı yapılabilir o da belli yüzdelerle. Yani saf sabun der isek istediğimizi daha iyi ifade etmiş oluruz. 27 senedir saf sabun üreten ve bu uğurda bütün birikimimi (gerek bilgi gerek ise insanlıktan nasiplik olsun) kullanan birisi olarak sizi takdirle karşılıyorum. Sağ olun, var olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için

      Sil
  14. Dalan sac dokulme sorunuma ilk yikamada gozle gorulur etki etti. Dalandan evvel taris zeytinyagli sabun kullaniyordm. Taris in kopurmesi daha az ve dedigim gibi dokulme vardi. Tarisle mi alakali kesin olarak bilmiyorum ama dokulme yasayinca sac urunlerimi gozden gecirince degisimi fark ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tariş'in sabununu hiç denemedim. İnsandan insana fark olabilir gerçi o yönden deneyip de bireysel tecrübelerimizi değerlendireceğiz.

      Sil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖