TATLI TARIFLERI: Kolay Tiramisu

Merhaba, Bloguma hos geldiniz...

Bugün size Italyanin en popüler tatlilarindan birini sunmak istiyorum.
Tiramisu ilk kez 1956 da Treviso adli şehirde bir Restoranda „Coppa Imperiale“ adi altinda sunulmustu.
Son yillarda avrupada yayginlasip Turkiyeye de giris yapti. Bir cok yemek programlarinda ve sitelerde en az bir tarifini bulursunuz.
Tiramisu kelimesi „beni ayaga kaldir“ anlamina gelir. Icindeki kahve, alkol ve kakao hafif enerji verip o dinclesme hissini sagliyor.
Genelde orjinali icin Türkiye'de ana malzemelerinden Mascarpone ve Amaretto' yu ( Badem Likörü) bulmak pek kolay degil. Eger imkaniniz varsa mutlaka kullanin. Mascarponeyi Labne yerine, Amaretto' yu da Nescafe nin icine ekleyebilirsiniz. Miktarini kendi damak tadiniza göre ayarlayin (ben genelde ½ çay bardagi koyarim).
Kisitli imkanlarimizin cercevesinde sizinle benim defalarca yaptigim ve cok begeni toplayan Tarifimi paylasiyorum. Yilbasi yada davet sofraniza ayri bir hava katacaktir...

Kolay Tiramisu



Malzemeler:

1 paket pasta tabanı

Kremasi icin:

400 ml (2 su bardağı) süt
1 yumurtanin sarısı
4 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı un
2 paket Vanilin
1 kutu labne peyniri

Islatmak icin:

1 yemek kaşığı nescafe
1 su bardağı sicak su
1 yemek kaşığı şeker


Yapılışı:

Süt, yumurta, un ve şekeri karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca altini kapatin ve biraz ılınmasini bekleyin.
Vanilin ve labne peynirini tahta kasikla karistirarak yedirin.
Mixerle iyice pürüssüz kıvama gelene kadar çırpin. Su , şeker ve nescafeyi birlikte eritin.
Pasta Tabanin alt bölümünü Servis Tabagina yerlestirin ve üzerini Nescafe ile islatin.
Üzerine kremanin yarisini döküp üst bölümü üzerine yerlestirin. 


yapilisi

Onu da nescafe ile ıslatin ve geri kalan kremayi düzgün bir sekilde üzerine sürün.  
Bu işlemi hizli bir sekilde yapmaniz gerekir cünkü krema cabuk katilasiyor.
Bir gece Buzdolabinda bekletin ve üzerine kakao serperek servis edin.


Afiyet olsun...




17 yorum:

  1. Tiramisu gercekten enfesdi! Tarif icin tesekkürler!

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim beğendiğinize çok sevindim :))

    YanıtlaSil
  3. Bu tatlıya bayılıyorum verdiğin bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eger yakin zamanda yaparsan simdiden afiyet olsun...

      Sil
  4. çok güzel anlatım olmuş, paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel anlatım olmuş ama hiç sevmem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun yine de yorumladığınız için teşekkür ederim :)) belki diğer tatlı tariflerim sizin damak zevkinize uyar...

      Sil
  6. Güzel bir anlatım, severim de :D

    YanıtlaSil
  7. Özellikle bekar gençlerin evlerinde az malzemeyle hazırlayabileceği kolay tariflere ağırlık verseniz güzel olur. Bekarken epey zorluk çekmiştim de:)

    YanıtlaSil
  8. Evde denedim ama labneyi fazla kaçırıp kahveyide çok ağır bir markanın kini kullandım çöp oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk kez bende kahveyi abartmistim :)) Pes etmeyin bir daha deneyin

      Sil
  9. Geçenlerde arkadaşlar bir mağaza zincirinden paket tiramisu getirmişler güzeldi hakkını yemiyeyim.lakin el yapımı hele de emek vererek yapılmış olanının yerini tutmaz. Tiramisu =beni ayağa kaldır demekmiş anlamı bişey daha öğrendik teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet adi kahve,seker ve orijinal tarifdeki amaretto likörünün icerdigi alkolün karisimin vücuda gecici olarak enerji vermesinden dolayi almis. Beni ayaga kaldir = bana enerji ver Acikcasi ben bunu hic hissetmedim, yedikten sonra kendimi birden agirlasmis hissediyordum (kalorilerdendir sanirim,hehe) :))

      Sil
    2. herhalde sanırsam :)

      Sil
  10. Tarif için çok teşekkür ederim çok saolun deniyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım beğenmişsinizdir... 😊

      Sil

Sanatçı' ya alkışı, Blogger' a yorumunuzu esirgemeyin...
Teşekkürler ve Sevgiler 💖